Nu är det hot yoga som gäller

Hushåll / Permalink / 0
Jag måste erkänna att mina kunskaper i rockringskonsten inte har utvecklats så som jag hade hoppats. Det verkar inte ligga för mig helt enkelt. Däremot börjar jag få koll på yoga. 

Det började med att L behövde en alternativ aktivitet när det inte fungerade med löpningen. Vi var runt på flera yogaställen och provade oss fram, vissa var mer hokuspokusiga och svettiga än andra. Det visade sig att det som är mest populärt där vi bor är "hot" yoga, dvs att det är närmare 40 grader varmt och hög luftfuktighet. Ingen risk att man inte får svettas alltså.
Det roliga är att från att ha varit med för att supporta L så har detta gått till att bli min huvudsakliga träningsform. Jag har gått från förvirrad till uppmjukad strykbräda och börjar få lite snits på hunden och krigarposerna
I nästa fas ingår att få med pappa O i yogasvängen, han om någon behöver få känna lite ro och sträcka och bända på kroppen.
Till top