Flyttförberedelser

Hushåll / Permalink / 1
Idag är det exakt en vecka kvar tills jag sätter mig på flyget för att flytta hem till Sverige. Vi har bott i USA i fem år, betydligt längre än vad vi trodde när vi flyttade hit. Men nu finns det ingen återvändo, flyttfirman kommer på måndag så nu gäller det att få allting klart. 

Arbetsfördelningen är den att jag är projektledare och den som till största delen utför alla sysslor som krävs för att flytta ett hushåll. O jobbar på som vanligt och P flummar runt och umgås med kompisarna och flickvännen. Själv ägnar jag dagarna åt att rensa, sortera, slänga, skänka och administrera alltsammans. (null)
Dessutom har jag fått rycka in och fixa till en lös kakelplatta liksom spackla och måla en vägg. Hej och hå!

Jag försöker också använda upp mina tiokort på gymmet och yogastället så jag har verkligen inga problem med överskottsenergi. Nu väntar långhelg för imorgon är det nationaldag följt av en klämfredag. Det kanske kan bli en lugn stund också?
#1 - - Jimmy:

Kan tänka mig att du har mycket att stå i. Nästan ett heltidsjobb i sig. Hur kommer det sig att ni flyttar tillbaks till Sverige?

Svar: Hej Jimmy! Kul att du läser min blogg. Min mans arbetsvisum kan inte förlängas mer. Om vi hade ansökt och fått green cards så hade vi kunnat stanna men det var aldrig tanken att vi skulle flytta hit för gott.
Agneta Sjölander

Till top