Nu var det slut!

Allmänt / Permalink / 0
Det var hektiskt på sluttampen inför hemresan. Goda grannar ville umgås lite till och tack vare det var jag på gratis utomhuskonsert efter att flyttgubbarna hade tackat för sig. Det var ett par bröder som spelade och sjöng Simon & Garfunkel denna fina sommarkväll. (null)
Dagen därpå var det flyttstädning som gälllde.     Mina två städdamer jobbade på flitigt i nästan åtta timmar men då var hela huset skinande rent, inklusive ugnen!
Jag fick säga adjö till min bästa bil någonsin. (null)
Sedan bar det av till flygplatsen. O körde mig dit, han flyger nämligen hem lite senare och det hela kändes konstigt.
Resan gick bra, helt utan trassel och morgonen därpå så visade sig det svenska sommarvädret från sin bästa sida. (null)
Nu sitter jag på balkongen på baksidan av vårt lilla - ja jämfört med det hyrda huset vi precis lämnat - hus och beundrar den lantliga idyllen. (null)
Det känns som om jag är på semester. När sommaren är slut och rosédimman har lättat så hoppas jag att det kommer att kännas okej att vi bor i Sverige. Det är mycket som ska falla på plats framöver så det är trots allt lite spännande tider som väntar.
Hursomhelst så har det varit fem fantastiska amerikanska år. Jag har fått nya vänner, lärt mig rocka med rockring, prata spanska och köra bil i riktig storstadstrafik för att nämna lite av det som hänt.
Och nu är den här bloggen slut!
Till top