Sista dagen på jobbet

Hushåll / Permalink / 0
Idag vara sista dagen på jobbet för mig. I precis två år har jag jobbat på Mercks ekonomiavdelning. Tack vare deras flexibilitet när det gäller distansarbete och ledighet så har det fungerat bra med semestrar och Sverigeresor - i det här landet är det ju sällsynt att någon tar semester i mer än två veckor.
Nu pågår en stor omorganisation vilket i praktiken betyder att tjänster försvinner eller flyttas till låglöneländer. För en månad sedan sa jag upp mig och idag  var det dags att lämna in passerkortet.
Det blir förstås tråkigt att inte få träffa kollegorna mer men vissa av dem kommer jag att hålla kontakten med. Annars så är det mycket som ska fixas och ordnas med den här sommaren så jag kommer inte att få tråkigt! Till hösten så har jag förhoppningsvis hittat ett annat jobb eller anmält mig till någon rolig kurs.


Till top