Två helgers aktiviteter - ett inlägg

Allmänt / Permalink / 1
De senaste helgerna har svischat förbi i ett huj så som de brukar den här årstiden. Förförra helgen så åkte jag och pappa O till Newport med anledning av att Volvo Ocean Race har ett etappmål där. Det var Volvofolk, Volvosnack, Volvomiddagar men också segelbåtar i gråvädret. (null)

(null)
Den gångna helgen var långhelg då det på måndagen var Memorial Day. Mitt kontor hade stängt på fredagen så jag fick fyra dagar ledigt. Maken hetsade och ville resa iväg men jag propsade på dagsutflykter istället - det är ingen hit att ge sig ut på vägarna när alla andra är lediga.

Så en dag var vi ute och finåkte och körde då till den lilla stan Beacon utmed Hudsonfloden. Den är full med restauranger och konst och är lite hipp. (null)
I söndags blev det en tur till Brooklyn som innehöll besök på ett mikrobryggeri med goda pizzor följt av ett riktigt bra kaffeställe. (null)
Det roliga var att vi i förvirringen lyckades beställa två machatédrycker - och alltså inget kaffe. Det var verkligen supergott och det tyckte O också - fastän han inte gillar té!

Brooklyn är en favorit, dit åker jag gärna för det finns så mycket att upptäcka och äta där. Det har dock lite svårt att bli av, det blir lätt ett heldagsprojekt om man åker allmänna konmunikationer dit.




#1 - - emma:

vad härligt det ser ut :D

Till top