Släkten är värst!

Hushåll / Permalink / 0
I lördags vinkade jag av ytterligare en omgång gäster. Det var min mamma, syster och svåger som förärade oss med ett veckolångt besök i elfte timmen som de dessutom tajmade med Ps avslutningsbal, the Prom och den svenska morsdagen. (null)

(null)
Dagen innan de anlände gjorde jag min sista arbetsdag så nu är det färdigjobbat i USA, i alla fall för den här gången. Att jag slutade just den dagen var förstås ingen slump.
Vi körde igång med att fira mors dag med en tur in till Manhattan där vi gick på High Linen och förstås med att äta en delikat lunch. Sommarvädret hade dundrat in så det var minst sagt varmt och skönt.
Min syster och svåger gjorde sedan en egen liten resa upp till Boston och var borta några dagar. Under tiden betade min mamma och jag av frihetsgudinnan, Ellis Island, Times Square, New York Public Library, Lejonkungen, Piermont och lite shopping. Inte dåligt av en 85-åring!
(null)
Dessa gäster höll mig rejält sysselsatt i en vecka och jag fick chansen att göra om några klassiska turistmål. Nu väntar en vecka utan både gäster och make. Det är skönt med omväxling!
Till top